fortsättnings diskussions fråga om att rida utan hjälm..

Ni som nu tycker att det var så himla fel att vi red utan hjälm den där gången vi fick låna Loppan. 
Vad tycker ni då om att man fotar sommarbilder?
När man t.ex brukar:
- Fara och Rejsa efter en äng, i klänning, UTAN HJÄLM.
- Stå på hästen, UTAN HJÄLM
- Stegra med hästen, UTAN HJÄLM
- Rida typ dressyr, UTAN HJÄLM
- Ta typ "Modell" bilder på sig och sin häst när man sitter på den, UTAN HJÄLM
OSVOSVOSV..
Själv tycker jag att risken att det händer något när man står på hästen, eller rejsar efter en äng, eller stegrar..
eller sånna saker.. visst man KÄNNER kanske hästen. Men den som kommenterade att vi var sjuka för att vi tycker vi känner hästen o så och red utan hjälm, nu kommer skriva, beror väl på om man känner hästen eller inte,
lär jag skratta ihjäl mig! men ordet är erat,

KOMMENTERA OCH TYCK TILL!


Kommentarer
Postat av: mimmi edman

ja...hjälmfrågan...varför ens orka bry sig att skriva något...de enda jag kan tillägga är att de inte bara är erat eget ansvar...särskilt inte om man är under 18år...det är inte heller bara du som drabbas om olyckan skulle vara framme...de är självklart först och främst du...sedan din familj...och skulle de otura sig väldigt mycket att du skulle slå skallen så pass hårt att du får en hjärnskada då är det även samhällets "problem"...skattebetalarnas pengar går till att ge dig rehablitering så om du har tur så kanske du kan äta själv utan att behöva matas med slang...etc...men hjälmfrågan är inte värt att ta upp för...de är ju upp till var och en...eller hur?

2011-08-03 @ 12:47:02
URL: http://mimmishastliv.blogspot.com/
Postat av: Helena

Jag tycker att man ska tänka på sig själv som en förebild. Visst är det skönare och finare att galoppera över en äng med vinden i håret istället för en hjälm. Men innan man lägger upp bilder på sig själv utan hjälm tycker jag att man ska tänka efter lite. Folk läser, blir inspirerade och ser upp till andra människor. Helt plötsligt är det okej att inte ha hjälm på huvudet.



En dag händer det en olycka. Känn då efter hur det känns att just du visat att det är okej att vara utan hjälm.



Vad var och en gör är deras ensak, men tänk på alla andra!

2011-08-03 @ 14:32:36
URL: http://travgalen.se
Postat av: Loella

Hahaha! Jag diggade Mimmis svar :)

Men skämt å sido - SJÄLVKLART ska man ALLTID rida med hjälm! Att men sen nån enstaka gång tar "modell-bilder" utan hjälm gör det inte mer okej att rida utan hjälm. ÄVEN om en sån fotografering oftast sker under väldigt kontrollerade formen med en häst som ryttaren känner - olyckan KAN vara framme ändå! Men att sätta sig upp och hoppa alt rida ett dressyrpass utan hjälm är INTE okej! I mina ögon iaf :)

2011-08-05 @ 19:13:31
URL: http://cedlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: